חמלה בערבון מוגבל

אקטיביסטים טבעונים חשפו ילדה על הספקטרום האוטיסטי לסרטי שחיטה והתעללות בעלי חיים בכיכר המרכזית בעיר בשרון. הם חסים על בעלי חיים, אבל איפה החמלה לבני אדם וגוריהם?

לפני מספר ימים נתקלתי בסטטוס נוראי בפייסבוק –
במסגרת פעולות הטרור הטבעוני נפלה ילדה על הספקטרום האוטיסטי קורבן לעוד אחד ממפגני הראווה הפרובוקטיביים, שכל מטרתם עלי אדמות להנכיח ולהוכיח את צדקת דרכם של הטבעונים בעיני עצמם, תוך המרת כולנו לטבעונות.

באמצע העיר הפרברית הסטנדרטית עד שעמום שאני גרה בה, הועמד מבנה ארעי שקרא לעוברים והשבים להתנסות ב״אתגר הקוביה״  – כניסה לתוך אוהל ובדיקה האם יוכלו להשאר בו למשך 3 דקות – אם יעמדו במשימה יקבלו עוגיה או דונאט במתנה ביציאה.
אף אחד לא סיפר לנכנסים שהם עומדים לצפות בסרטון vegan friendly, אבל בעצם לא כל כך פריינדלי בכלל – אפרוחים נגרסים, חזירים נשחטים, וגם הסבל הרב שחווים בעלי החיים בשל תנאי הגידול הבלתי נסבלים.

pif post 2.6מתוך פרופיל הפייסבוק של אם הילדה (לצפיה בסרטון)

לפעמים אני תוהה מה הדבר שגורם לאנשים להיות זקוקים כל כך לאישור החיצוני שהם צודקים יותר מאחרים? שהרי אם אדם משוכנע לגמרי בצדקת דרכו, מה הטעם והערך בשכנוע אחרים? לכו בדרככם, תחגגו את הצדק ואת ההתעלות המוסרית ותניחו לנו, מסומאי העיניים, עד שאולי ביום מן הימים ניגאל מן האפילה.

אבל לא האקטיביסטים הטבעונים, הם צריכים להציל את אחרון ההולכים על ארבע או נושמים בזימים, כי לא ישכנעו אותם אף אדם או טענה בנושא התפריט, והם הרי כולם נוטפי צוף וחמלה. אלא שילדה על הספקטרום האוטיסטי, שלא אוכלת בשר, נקלעה למלכודת שלהם, ולא זכתה לחמלה.
הם לא שאלו אותה מספיק שאלות כדי לדעת שהם הולכים לגרום נזק שהילדה ואימה עדיין מתמודדות עימו, ימים אחרי.
הם לא שאלו אם היא אוכלת בשר או לא כדי לדעת אם בכלל יש טעם לנסות לשכנעה.
הם לא עשו את כל אלה כי הם לא מתעניינים בבני אדם. החמלה שלהם היא חמלה בערבון מוגבל – מוגבל לאפרוחים, פרות וחזירים.
ומה עם הילדה? ילדה זה פופטיץ.

youtube

אני לא נכנסת בכלל לנושא התפריט ומה בצלחת – מבחינתי, איש הטוב בעיניו יעשה. אבל אני מדברת על הצורך הכפייתי לגרום לכל העולם לראות את הדברים דרך עיניך, כאילו שאין יותר מאפשרות אחת.
ומה לגבי הקירות השקופים וה״אבל חייבים לדעת מה קורה שם״?
תארו לעצמכם שכדי להסביר לילד שלכם ממה עליו להיזהר כשמסבירים על הימנעות משיחה עם זרים היו מקרינים בבתי הספר אונס פדופילי ורצח של ילד – כדי שידע טוב-טוב הילד שלכם ממה להיזהר. אין מה לעשות, הטבעונים פשוט החליטו שכולנו חייבים לא רק לדעת, אלא גם לראות.

רק דמיינו שיום אחד מישהו היה מחליט להוציא במשיכת שיער ובעיטות מהארון כל גיי בעולם – בטענה שאם הוא עשה את זה אז כל אחד יכול.

עכשיו תארו לעצמכם דמוקרטיה, שבה חופש הפרט וחופש הבחירה הם ערך שמכבדים על פי חוק, ושאף אחד בשם אף מטרה לא יכול לעשות לילד שלכם מה שעשו חיילי הצבא הטבעוני לילדה הזו. ממש הצבא המוסרי בעולם.

תגובות