ריצת סובב כרמית ושמורת סנסנה

הפעם נגיע אל צפון הנגב, לריצה במסלול שמתחיל ביישוב כרמית ומגיע אל שמורת סנסנה ודרך כרמים, ליהנות מראשית האביב ומן הפריחה הדרומית

הפעם אנחנו מנצלים את ראשית האביב והפריחה ומדרימים אל הנגב, בחלקו הצפוני. המסלול מתחיל ביישוב כרמית ומגיע לדרך כרמים ולשמורת סנסנה.

תודה לדייב אבג׳ל על ההזמנה, על תכנון המסלולים ועל כל התמונות היפות.

כל הפרטים על המסלול

דרום אדום בצפון הנגב
דרום אדום, אחרת מה עשינו פה?

תוואי

במסלול נפגוש סוגי שטח מגוונים – שבילים לבנים רחבים ונוחים וגם מקטעים קצרים של שטח מסולע מעט טכני ושבילים בתוך היער – לא להבהל, כל אחד יכול ויכולה, פשוט מורידים קצב או עוברים להליכה היכן שנדרש.

המסלולים כוללים גם מעברי כביש הדורשים עירנות, זהירות ואחריות אישית.

טיפוס מצטבר

ב-12 ק״מ כ-180 מטר
ב-22 ק״מ כ-250 מטר

סיפור הדרך

שני המסלולים מתחילים בחניית בית הספר יצחק נבון, זוהי נקודת ההתכנסות.

את מסלול 22 ק״מ מתחילים בריצה על שטח באיזור בניה בסמוך לכביש הגישה (לכיוון דרום מזרח), לאחר כ-300 מ’ בשער הישוב פונים שמאלה אל תוך שביל רחב לבן.

לאחר מעט יותר מ-3 ק״מ חוצים נחל, ולאחריו מאתרים את השביל החקלאי משמאל וממשיכים עליו כ 1.5 ק”מ לכיוון צפון מזרח. מעט אחר כך מתחילים מקטע מעט משופע, שלאורכו נוכל לראות את עצי השקדיה (אם יתמזל מזלנו אפילו נזכה לפריחה).

שקדיות בצפון הנגב
נושאים תפילה לאלוהי הפריחה

בשלב זה נצטרך לבצע את חציית הכביש 3253 (חציה 1 מתוך 3, דרך תעלה מתחת לכביש או מעל – לשיקולכם) המזמין אותנו באופן ישיר אל תוך רמה מתקדמת יותר של שטח טכני הכולל סלעים ודרדרת, ממשיכים על התוואי כ-850 מ’.

בנקודה זו אנחנו נבחר את השביל השמאלי במזלג ונתחיל את המקטע הטכני יותר במסלול – עליה מתמשכת על פני 550 מ’ עם כ-40 מ’ טיפוס, בסופה נאפשר ירידת דופק ואיסוף כלל הרצים, ומכאן אנחנו מתחילים את מגמת הירידה.

אחרי ההתאוששות אנחנו ממשיכים לכיוון צפון מערב (כיוון בהמשך למסלול שממנו הגענו, במקרה גם שביל ישראל) כ-300 מ’, בשלב זה נצטרך לבצע בזהירות את חציית כביש הגישה לישוב סנסנה (כאשר הישוב נמצא מצד ימין שלנו, חציה 2 מתוך 3), מיד לאחר חציית הכביש נתחיל את מקטע הירידה התלולה ביותר במסלול,  כ-200 מ’ של דרדרת ושיפוע לא מתנחמד, כאשר בסופם יגיע מזלג ונבחר בנתיב השמאלי הרחב והנוח, נמשיך עם המסלול עד לחציית כביש 3253 (אותו הכביש שוב, 3 מתוך 3).

זו לא ריצת שטח אם היא לא עוברת בצינור

בנקודה זו אנחנו צופים אל עבר כביש 358 אשר אמור להיות גדוש בתנועת אופניים ורצים, אנחנו בוחרים לפנות שמאלה ורצים על השביל במקביל לכביש כ-1200 מ’ (חולפים על פני את תחנת הדלק לקיה).

המקטע הבא, ששוב לוקח אותנו בשיפוע קל, יביא אותנו לנקודת תצפית על מאגר המים ממשיכים בשביל ונכנסים אל תוך קטע סלאלום בתוך היער של כ-2600 מ’ כאשר בסופו אנחנו מגיעים לכביש 6 (לא חוצים את הכביש), רצים על השביל במקביל לכביש 6 כ-2000 מ’ עד לנחל סנסנה ופונים שמאלה (צפונה) לכיוון נקודת ההתכנסות.

מים בצפון הנגב
תצפית על מאגר המים

ממשיכים לכיוון צפון כ-1700 מ’  (עליה אחרונה בהחלט) ומגיעים לנקודת מצפה כרמית ע”ש נפתלי לנצקרון ז”ל ואמיתי בן דהן ז”ל ( כ700 מ’ מנקודת ההתכנסות, ניתן לבצע עצירה).

ממשיכים לכיוון צפון על שביל שאינו מסומן כ-440 מ’ ונכנסים שמאלה אל תוך היישוב כרמית, מתחברים לרחוב ולאחר כ 150 מ’ פונים ימינה בכיכר לכיוון נקודת ההתכנסות.

מצפה כרמית

מסלול 12 ק״מ מתחיל גם הוא בחניית בית הספר יצחק נבון, זוהי נקודת ההתכנסות.

מתחילים בריצת כביש לכיוון צפון מזרח, לאחר כ-380 מ’ עוברים בזהירות גבעה קטנה המפרידה בין השכונה האזרחית לשטח שלכיוון סנסנה, מאתרים את השביל הלבן והרחב וממשיכים עליו כ2200 מ’ עם כ-50 מ’ טיפוס בשיפוע סביר, בשלב זה נצטרך לבצע את חציית הכביש 3253  (1 מתוך 3, דרך תעלה מתחת לכביש או מעל – לשיקולכם) המזמין אותנו באופן ישיר אל תוך רמה מתקדמת יותר של שטח טכני הכולל סלעים ודרדרת, ממשיכים על התוואי כ-850 מ’ עם כ-30 מ’ טיפוס.

בנקודה זו אנחנו נבחר את השביל השמאלי במזלג ונתחיל את המקטע הטכני ביותר במסלול – עליה מתמשכת על פני 550 מ’ עם כ-40 מ’ טיפוס, בסוף העליה נאפשר ירידת דופק ואיסוף כלל הרצים, מכאן אנחנו מתחילים את מגמת הירידה.

אחרי ההתאוששות אנחנו ממשיכים לכיוון צפון מערב (כיוון בהמשך למסלול שממנו הגענו, במקרה גם שביל ישראל) כ-300 מ’, בשלב זה נצטרך לבצע בזהירות את חציית כביש הגישה לישוב סנסנה (כאשר הישוב נמצא מצד ימין שלנו, 2 מתוך 3), מיד לאחר חציית הכביש אנחנו נתחיל את מקטע הירידה התלולה ביותר במסלול,  כ-200 מ’ של דרדרת ושיפוע לא מתנחמד, כאשר בסופם יגיע מזלג ונבחר בנתיב השמאלי והנוח, נמשיך בנתיב זה כ-950 מ’ לכיוון מערב עם ירידה מתונה של כ-50 מ’, נפנה שמאלה בצורה חדה אל עבר חציית כביש 3253 (אותו הכביש שוב, 3 מתוך 3), נמשיך על השביל הלבן לכיוון דרום מערב כ-650 מ’ כאשר היער משמאלנו ולאחר מכן נפנה שמאלה (מזרחה) ונמשיך שוב על שביל לבן  ורחב כ-400 מ’ לכיוון מזרח כאשר היער לפנינו, נפנה ימינה (דרומה) ונמשיך על השביל כ-200 מ’ עם עליה קטנה (בקטע זה חולפים על פני מערה בצידי המסלול).

פונים ימינה (מערבה) וממשיכים על השביל העוקף את היער כ-450 מ’, במזלג נבחר בנתיב השמאלי ונמשיך בהקפת היער עוד כ-560 מ’, לאחר מכן נבחר שוב במזלג בנתיב השמאלי ונמשיך באותה המגמה הקפת היער כ-2500 מ’.

בשלב זה פונים שמאלה שוב ומתקדמים לכיוון נקודת ההתכנסות לכיוון מזרח, בסך הכל כ-600 מ’, נבצע פניה חדה ימינה ומיד שמאלה ונתחבר לשביל לבן ורחב שלוקח אותנו לכיוון הכניסה ליישוב, בשלב זה אנחנו חוזרים שוב לריצה על הכביש כאשר על השעון אנחנו על כמעט 12 ק”מ, יוצאים מהשטח ונוחתים בבית הכנסת\מתנ”ס היישובי של כרמית, פונים ימינה לכיוון מזרח וממשיכים על הכביש כ-600 מ’ עד לנקודת ההתכנסות.

זהירות ובטיחות

1. חציית כבישים במסלול -הקפידו על חציה בטוחה, עצירה לפני הכביש ובדיקה שהדרך פנויה מכל הכיוונים. אין למהר. החציה על אחריותכןם בלבד.
  2. בחלק מהדרך אולי נפגוש גם רוכבי אופניים. שימו לב ופנו את הדרך במידת הצורך.
  3. במסלולים אין נקודות מים כלל. יש להצטייד בשתיה לכל המסלול.
  4. אין לקטוף פרחים בשטח.

בית ספר יצחק שדה

מסלולים להורדה וגרפים

22 ק״מ בגרמין | ב – Israel Hiking
(שימו לב – להורדת המסלול מהמפה לחצו על הלינק ובצד ימין למעלה של המפה שתיפתח תמצאו כפתור שלושה פסים: בחרו שיתוף- קבצים ושם בחרו בשמירה באופציה עם ציור של דיסקט להורדת המסלול.
להורדת מסלול לגרמין יש ללחוץ על סמל הדיסקט הכפול – תחת ”שמור בשם“ יש לשמור את המסלול בפורמט single route GPX ולייבא למכשיר.)

12 ק״מ בגרמין | ב Israel Hiking

לכל מסלולי אף אחד לא יבוא

לעדכון על האירועים הבאים הצטרפו לאף אחד לא יבוא בפייסבוק  ולקבוצת הוואטסאפ לעדכונים וקבצי gpx, אף אחד לא יבוא בטלגרם – לתמונות, טרמפים והחלפת מתכונים