השיימינג שובר את חומות הבושה

חשיפת מטרידים מינית ברשת היא לא שיימינג כהילכתו. בניגוד לאחרים הוא שיימינג ראוי, כי הוא מקדם מציאות טובה יותר, וכמי שהלכה בעבר בדרך התלונה הרשמית אני מעידה שהוא גם יותר אפקטיבי

בסוף השבוע האחרון הצטרפו אל גל חשיפות ה-metoo# אושרת קוטלר שחשפה שלפני עשרים וחמש שנים קיבלה הצעה מגונה מאלכס גלעדי, מנכ״ל קשת לשעבר, כשרצתה להתקבל לתכנית הבוקר, אחריה העיתונאית הוותיקה סלבי קשת סיפרה על זכרון תקיפה מינית, ספק ניסיון אונס, שחוותה מצד טומי לפיד (המנוח) לפני כחמישים שנה, ואחרונה לסופ״ש זה – ח״כ יעל גרמן שסיפרה על הטרדה מינית שספגה בעבר מצד רופא הנשים שלה.

בעקבות גל העדויות שמסרב לדעוך בארה״ב, חברות ענק עוצרות סדרות והפקות במיליונים שמעורבים בהן כוכבים שהואשמו בהטרדה מינית סדרתית, ואילו כאן מתעוררים העירית-לינוריות וחסידי אומות העולם הישן עם הטענות שהחשיפה ברשת ״מוגזמת ובכיינית״, ״פוגעת בנפגעות ה׳אמיתיות׳״ ״תחסל יחסי גברים ונשים״, ״תפגע בהעסקת נשים״, ובל נשכח – ״לא הוגנת כלפי גברים ששמם הטוב נרמס.״

פייסבוק

אתה אוכל את מה שאתה מבשל

ככה זה נראה כשהקרקע נשמטת תחת העולם הישן ועולם חדש נובט תחתיו. הרי עד כה גברים נהגו בגופן ובמרחבן הפרטי של נשים כאוות נפשם וכתאוות בשרם, וחובת ההוכחה הוטלה עלינו.

׳לכי להתלונן׳ הם אומרים לנו, ואנחנו יודעות שמתלוננות הופכות בתהליך חקר האמת ועל דוכן העדים לנאשמות, שהן נתונות להפחדה, שחייהן נרמסים במטרה למוטט את עדותן, שמקרים יומיומיים של הטרדה פגיעה והשפלה נדחים על הסף בשל עומס המערכת וחוסר יכולתה לטפל בהם מחוסר ראיות – חלילה לא מחוסר אשמה, ושהמערכת פועלת בקצב צב, וכשהיא כבר עושה את עבודתה היא מייצרת בוכריסים או משלחת לדרכם פוגענים עם עונשים מגוחכים, ועל כן במשך שנים רובנו שתקנו.

ועכשיו העולם רועד כשנשים לא מחכות יותר לחקר האמת, אלא לוקחות אותה בעצמן לקדמת הבמה כדי לומר את מה שכולם יודעים: זה קורה לכל אחת, וזה קורה בכל מקום. אנחנו לא צריכות את בית המשפט שיאשר שמה שקרה לנו אכן קרה לנו, וגם לא את תג המחיר העלוב שהוא שם על הפגיעות שחווינו.

החשיפה ברשת היא כלי שעד כה לא היה לנו, ואכן השיימינג הרסני במקרים רבים, אך כאן יש להרוס כדי לבנות מחדש. זכותן של נשים לצעוק את פגיעתן ברשת ממש כפי שזכותן לצעוק אותה כשגבר לופת אותן בסמטה חשוכה ברחוב. בצעקתן זו הן מזהירות נשים אחרות מפני פגיעה אפשרית, והן עושות חסד רב גם עם גברים שאולי התבלבלו מכיוון שנוצר מצב שבו כל כך קל לחצות גבולות וקווים אדומים. חושש משיימינג? אל תטריד. ושבו גברים לגבולם.

הדרך לעולם טוב יותר עוברת בשיימינג

צעירות השבט מובילות את המהפכה מעולם שבו נשים שנפגעו הסתגרו בין קירות בתיהן בתחושת אשמה ואפסיות במקרה הרע, או התראיינו בפנים מטושטשים בבושה במקרה הטוב, לעבר עולם שבו הן חושפות את האמת בכיכר העיר הוירטואלית ומכריזות שלא עוד ושהבעיה איננה אצלן, ושיתביישו הפוגעים.

ותיקות השבט מצטרפות לשורות המהפכה עם חשיפה משלהן לא כי ׳הן נזכרות פתאום׳, ולא כדי להביא למשפט את גלעדי או להוציא מקברו את לפיד, אלא פשוט כי נסללה להן הדרך לנקות את הכתם העבש שרבץ על נפשן במשך עשורים, ובכדי לומר שזה ש׳כך היה תמיד׳ לא אומר שתמיד היה בסדר, שהגיע הזמן לשנות לטובת נשים וגברים כאחד, לטובת הילדים והילדות שלנו שהם הנשים והגברים של העתיד, ושעכשיו הבשילה העת לכך.

צילום מסך ערוץ 10

פועל יוצא של המהפכה יהיה שהמערכת תהיה חייבת להתאים את עצמה לסטנדרטים שהחברה מסמנת. מקרי פגיעה מינית יטופלו מהר יותר, בחומרה רבה יותר, מספר המקרים יצנח משמעותית. פועל יוצא מכך יהיה שגברים ילכו לקרוא את לשון החוק למניעת הטרדה מינית ויתחילו לנהוג לפיו, וחשוב מכך, יבינו שהדברים מאוד ברורים ולא מטושטשים או מבלבלים כפי שמנסים לומר לנו. פועל יוצא מכך יהיה שגברים יחשבו פעמיים ושלוש לפני שישלחו יד לגעת באישה בניגוד לרצונה או להשפיל אותה בלשונם, וכך ילמדו לנהל תקשורת שוויונית עם העומדת מולם ולבדוק האם היא מעוניינת בתקשורת אינטימית או מינית עמם. פועל יוצא מכך שסחיטה מינית מעמדת סמכות וכוח לא תתקיים עוד, שמערכות יחסים יתחזקו ולא יתמוטטו, והן יושתו על בסיס איתן שייצר חברה טובה יותר. פועל יוצא מכך יהיה שילדים ונערים יגדלו בהבנה שילדות ונערות שוות להם ויראו בהן בני אדם ולא כלי להשבעת טרפת ההורמונים והיצר שלהם.

ובאשר לטענת המקטרגים שנשים מתלוננות תלונות שווא, ובכן – במקרים המעטים שבהם אכן כך הוא, הרי שאותן נשים מבצעות עבירה שעליהן לתת עליה את הדין. יתכבדו נא הגברים ששמם הטוב הוכתם וילכו בדרך כל אישה ויגשו להתלונן במשטרה ולהמתין לגלגלי הצדק שיעשו עבודתם נאמנה. ובהחלט פועל יוצא ראוי וחשוב הוא שהענישה על תלונות שווא תוחמר אף היא.

החברה הישראלית, כמו החברה האמריקאית, כמו החברה ההודית, כמו החברה האפריקאית, דורשת שינוי, ‏ואת המהפכה, כמה לא מפתיע, מחוללות נשים. לאנשי העולם הישן היו מספיק שנים לתקן את המעוות בדרכם, ומשנכשלו עכשיו תורנו, והשיימינג הוא הכרחי מול מי שאין להם טיפת בושה. היכונו לחזות בנפילתן של האימפריות הזקורות שנבנו על חורבות נפשן של נפגעות אונס, תקיפה, פגיעה והטרדה מינית. ברוכים הבאים  לעולם מתוקן. יבורך השיימינג.

כדאי לקרוא גם:

>> השיימינג הפרטי שלי 

>> העימות עם הפוגע שלי

>> גברים, תנו דרור לבולבולים שלכם

>> הטרדה מינית בוועד ההורים 

תגובות