מודיעין שלום – מסעדת ופארק ענבה

במרחק חצי שעה נסיעה מהבית מצאנו את עֳנָבֶּה - בר-מסעדה במודיעין, שמתהדר בתפריט בשרי איכותי וארוחות בוקר נהדרות בסופ״ש. מומלץ ומצורפת גם המלצה לבילוי עם הילדים אחרי האוכל

הנה גילוי נאות: כל מה שחורג מגבולות נתניה-תל אביב רחוק לי. לכי תסעי עכשיו חצי שעה בשביל ארוחת בוקר, מי נוסע שעה בשביל לשחרר את הילדים בפארק? מה, כבר אכלנו בכל המסעדות באזור חיוג 09 שצריך עכשיו לנסוע חמישים ק״מ בשביל איזה חת׳כה סטייק ופירה? אבל רק תגידו ׳חמון׳ ואני מחפשת טיסה לברצלונה, דברו איתי על גלידה והראש שלי בדילים לרומא, כי מה זה ארבע-חמש שעות טיסה? תיק תק אני אורזת, מארגנת סידור לילדות, יוצאים ככה בשתיים לפנות בוקר, מגיעים לנתב״ג, בידוק בטחוני, תורים, שנביץ פח בדיוטי פרי, הופ בורדינג, ותוך לא יותר משתים עשרה שעות מרגע שיצאתי מהבית אנחנו כבר מריחים את הקפה שנטחן זה עתה עם איזה טאפאס קטן ליד, ובעלות סמלית של כך וכך אלפי ש״ח בשטרות של יורו.

אז ככה הגבתי גם כשהאהוב שלי ביקש שכשאחזור מהריצה של שבת בבוקר ניסע לארוחת בוקר במודיעין במסעדה שחבר המליץ עליה. ׳מה כבר יש במודיעין? כמה זה רחוק מפה? מה עושים שם?׳ העמסתי ערימת שאלות בניסיון לחמוק. ׳פחות ממרתון׳ הראה לי האיש 33 ק״מ על צג הווייז, וסגר את הדיון. טוב, מה אני כבר יכולה להגיד אחרי טיעון שכזה?

בקיצור: מודיעין שלום.

הגענו למסעדה עֳנָבֶּה, שנראית כמו פאב-בר תל אביבי מגניב בלילות ומציעה ארוחות בוקר באווירה שקטה, מוארת ונעימה בסופ״ש.
את פנינו קיבלו תצפית על הטיילת והפארק הירוק שמשתרעים למרגלות הצוק עליו יושבת המסעדה, צוות אדיב ואיכותי ואירוח לבבי גם לילדות.

בשעות הצהריים והערב מוגשות בענבה מנות בשריות שהן גאוות המקום, וגם בבוקר אפשר ליהנות מכריך אנטריקוט שמספרים עליו דברים מעולים, אבל אנחנו הלכנו על ארוחת בוקר קלילה יותר ובחרנו בטורטיית עיג׳ה תרד, כריך שקשוקה וצ‘וריסוס ומוזלי שנלי הכי אוהבת. כל המנות אסתטיות מאוד, עשויות היטב וטעימות. הטורטייה שאכלתי היתה עשירה בטעמים וכריך השקשוקה מוגש בצורה לא שגרתית – פתוח ומזמין לאכילה.

 

עֳנָבֶּה היא תוצר של הכלאה מוצלחת בין שושלת אדוני לשושלת גרניט. ענבר, בעלת המסעדה, מהצד של אדוני (שמסעדת קפית הכשרה שלו שוכנת מעל ענבה), היא בחורה צעירה ושאפתנית, בוגרת לימודי ניהול ומסעדנות באנגליה. חגי, השותף שלה, הוא בוגר הבר במסעדה “מחנה יהודה” של אסף גרניט, ואת התפריט של ענבה בנה צוות של ה”מחנה“. עם סיפור רקע כזה אי אפשר ליפול.

גם בגזרת הקינוחים ההנאה שלמה – פרנץ׳ טוסט מגניב מאוד מלחמניה שלמה, שמזכירה קערת מרק בלחם אבל הפעם משמשת מצע לשלל פירות ועסיסים מתוקים, וגלידת חלבה עם שיערות חלבה, סילאן ופיסטוקים שהיתה עדינה עדינה וטעימה להפליא.

לצד המנות המוצלחות והשירות הנעים רשמתי לעצמי נקודת זכות ענקית לצוות שנשאר שווה נפש וחייכני לחלוטין נוכח הברדק שניבי עשתה בשולחן, גם כשהיא החליפה מילה עם הטבח ואפילו כשהיא קראה בקול רם ובמפתיע ״אפשר לפנות!״
הוסיפה לנינוחות גם העובדה שהמקום מרווח ולא מצופף שולחנות גב אל גב.

אנחנו נהנינו כמובן, אבל גם הבנות נהנו מאוד מהארוחה ומהאווירה במקום והרגישו בנוח, וזה עבורי פרמטר מהותי לבילוי מוצלח עם ילדים במסעדה.

בר מסעדה עֳנָבֶּה. עמק זבולון 1, מודיעין. להזמנה: 077-7296363

כל הילדים קופצים רצים

אכלתן? שבעתן? יופי. עכשיו רוצו לשרוף את כל הסוכר שהעמסתן כדי שיהיה סיכוי לשנ״צ בבית הזה.

למרגלות הצוק נמצא פארק ענבה, אזור רחב ידיים וירוק שבו גם פארק שעשועים אתגרי שמתאים לטווח גילים רחב. הבנות רצו במורד השביל הארוך-ארוך המוביל אל הפארק, וכשהגענו סופסוף לתחתיתו נהנינו מעוד שעה ארוכה של שעשועים, טיפוסים, נדנדות וריצה במרחבים הירוקים ובשמש החורפית הנעימה.

נכון, גן שעשועים זה גן שעשועים, אבל לפעמים נעים לשנות אווירה ולצאת מגבולות הגן הציבורי השכונתי. אחלה בילוי משולב – קולינרי וספורטיבי, להורים וילדים – וכל זה במרחק של פחות ממרתון מהבית.

תגובות