קודם נשחט את גפן, אחר כך נגמור את גוב

איבדנו את זה לגמרי. את הסבלנות, את הפרופורציות, את האנושיות, את השורשים, את הישראליות. אם ליברמן הוא המדד לישראליות, באמת אבדנו
יהונתן גפן

תראו, אנחנו יכולים להתווכח שעות על מה שגפן אמר – תמימי כן או לא כמו אנה פרנק, כי ישראלים יש מכל קצות הקשת והדעות – אבל  בסופו של דבר מה שבאמת קרה כאן זה שגפן לחץ לנו על הפצע הפתוח, שאנחנו מתעקשים להתנהל סביבו באופן דואלי לחלוטין – קודם כל אנחנו מבכים את האסון הנורא של העם היהודי, ובצדק, ולאחר מכן אנחנו לא רואים לעצמנו חובה לשנות את ההיסטוריה כאן על אדמתנו, בימינו אנו. עזבו את הכיבוש, תראו את הפליטים.

עהאד תמימי איננה בדיוק מחמל נפשי, אם להיות עדינה בבחירת המילים, כמו כל מי שבוחר באלימות לביטוי מחאתו. הייתי מעדיפה שגפן לא יפרסם את דעתו זו בפומבי, אבל לא בגלל שאין לו זכות לחשוב כך, אלא בגלל הפצע, בגלל הקושי שהאמירה מכבידה על ניצולים ובני ניצולים שעדיין בינינו. אבל מכאן ועד סערת הרגשות המפוברקת של ליברמן, הכהן הגדול של השחיתות, הסכסכנות וחוסר הרגישות, יש מרחק גדול.

מה שלגמרי חצה את גבולות ההגיון זו המתקפה על גידי גוב.
כן, חברים, גידי גוב אמר שלעולים מברה״מ, גם לחלק מהוותיקים שבהם, יש מבטא רוסי. וואו! ברייקינג ניוז! הרגתם אותנו עם הגילוי הזה. איזה מעליב, איזו גזענות, איזה הישראלי המכוער!

גידי גוב

כמה מחברי הטובים וידידי המוערכים הם עולים ותיקים מברה״מ לשעבר, ויש להם מבטא. לאבא שלי, שעלה ב-72׳ מצרפת עדיין יש מבטא צרפתי. תכלס, אצל חלקם הגדול אני כבר לא מזהה בכלל שיש להם אותו, כי מה זה כבר מבטא בין חברים, אבל לפעמים טוב שהוא שם כי הוא מזכיר שלא כולנו אותו הדבר ושבאנו מהמון מקומות שונים. זה נפלא בעיני. לכן אני ממש לא יכולה להבין איך דווקא על הפרט השולי הזה בדבריו של גוב הם נתפסו, כי הרי ברור שהאמירה שלו בכלל לא נוגעת למבטא אלא לשורש הישראליות.

מי הוא ליברמן, שמכוון כבר שנים לשמר את הקהילה הרוסית מבודלת ומסוגרת תחת מנהיגות שאין בה שמץ ישראליות, בעלת סממנים אפלים של משטרים שחברינו ברחו מהם בעלייתם ארצה, מי הוא שירמוס נכס צאן ברזל של הישראליות ויגדיר את גפן כעוכר ישראל? מי הוא בכלל שיקום נגד גפן, על כל מורכבות הדמות והסיפור שברקע שלה, ויעשה את מה שהוא עושה תמיד – יאיים, ירעם, יחרים, יחלק פקודות? מי אתה בכלל, אדוני הפאשיסט הגדול, הפוליטיקאי המושחת, שר הבלי ביטחון, רודף הכותרות בשקל, משסע החברה הישראלית, ועל מי אתה חושב שזה עובד?

גידי גוב איננו גזען. זה עוד עוול שההתלהמות הציבורית, שהפכה לנורמה, יוצרת עכשיו במו ידיה. הוא מעולם לא היה גזען, עמדותיו הפוליטיות היו ברורות תמיד, והוא-הוא נכס צאן ברזל, שקם להגן על נכס ישראלי אחר שמעל ראשו מתנופפת אלת הקוזאק. זה מה שישראלים עושים, ואגב, הם לא חייבים להיות קצין קרבי הלום קרב כדי לעשות זאת.

הלהקה גידי גוב

עכשיו שאלה לי אליכם חברי העולים, חדשים כוותיקים, ואני פונה במיוחד לאלה מביניכם שעמדותיהם הפוליטיות מרוחקות מאלה של ליברמן כרחוק מזרח ממערב. האם אתם לא חושבים שפספסתם את הנקודה? בתוך כל הסערה הגדולה הזו, בתוך כל הסחי שבו החברה שלנו מתבוססת, רבות בשל מעלליו של ליברמן ודומיו, האם לא תפסתם באופן אוטומטי את הצד הלא נכון ונצמדתם לסטריאוטיפ הרוסי ובכך שיחקתם לידין של ליברמן שכל כך רוצה אתכם רוסים לנצח, ולא ישראלים שעלו מברה״מ?

גידי גוב ויהונתן גפן הם הילדות הישראלית שלי, התרבות שלי, הם המבטא שלי. הישראליות החדשה אכן מגוונת ורבת פנים, יש בה מקום לעושר התרבותי שהביאו העולים מכל התפוצות, אבל היא לא תמחק את שורשי הישראליות שגפן וגוב נטועים בה, ואין לה מה להרוויח מהיעלבות על רקע אמירת המובן מאליו. לעולים יש מבטא, גפן שיכור, ליברמן פאשיסט. זו מלחמת הכבשה השחורה בכבש השישה עשר. תבחרו טוב טוב על מה מאלה אתם באמת כועסים ומה שווה את המחאה שלכם.

תגובות