כתיבה שיווקית עדכנית

הבחירות המקומיות הן מופת של כתיבה שיווקית מיושנת ושטחית, בואו ננצל אותן כדי להשחיז את כישורי הכתיבה השיווקית שלנו

שלב ראשון – נעים להכיר: ראש העיר

תעודת זהות, רזומה, קורות חיים, הצגה עצמית – אלה האלף בית של כתיבה שיווקית. הקהל שלכם ירצה להכיר אתכם, ובימינו הוא גם יכול לחפש מידע אודותיכם בקלות יתרה.
בבחירות המקומיות אנו רואים תמונות וטקסטים מיושנים, כאלה שלא חושפים את האדם שמאחורי הקמפיין ושומרים על סטריליות, בעוד שברור לכל שבזירה הדיגיטלית בכלל והחברתית בפרט הדברים פשוט לא עובדים ככה יותר.
בשלב זה עליכם להציג את המועמד שלכם לראשות העיר (דמות אמיתית או מומצאת) באופן המיטבי.

שלב 1

בחרו דמות שתריצו לראשות העיר שלכם. ספרו מה הופך אותה לראויה ביותר לתפקיד ולמה על תושבי העיר לבחור בה

*זיכרו: אנו עוסקים בכתיבה שיווקית עדכנית, חפשו את המאפיינים ואת הסגנון שבאמת ידברו אליכם, כתושבים.

שלב שני – חזון

רוב המועמדים ממהרים לפרסם מצע ולפזר הבטחות. אבל על מה יושב המצע ולאן הוא מציע לקחת אותנו? זה לא תמיד משתמע מהקמפיינים.
ניסוח חזון הוא כלי חשוב מאוד לבניית דרך ברורה וסימון יעדים ומטרות. החזון הוא נר עבורנו ללכת לאורו, לבחון האם צעדינו תואמים את התכנון ארוך הטווח שלנו ומחוברים למטרות העל ולערכים שלנו.
מן הצד האחר של המתרס, זהו כלי מצוין עבור לקוחותינו להכיר אותנו ולבחון את ההתאמה לפני שיוכלו לבחור לעבוד איתנו.

שלב 2

כיתבו את החזון של הדמות המועמדת שלכם לראשות המועצה

*שימו לב: חזון איננו מצע בחירות.

שלב שלישי – תן כותרת

סיסמה היא מילה מיושנת למדי, לפחות בהקשר ובכוונתה האופיינית. חישבו על ססמה צבאית: מילת קוד שפותחת דלת סודית. ובכן, זה כבר לא בדיוק עובד ככה, במיוחד משום שהלקוחות שלנו קראו ושמעו יותר מדי ססמאות בימיהם והם חשדנים ואפאטים כלפיהן במידה דומה.
לעומת זאת, כותרת מסקרנת, שתגרום להם לחשוב שמאחוריה יש תוכן מעניין שמותאם עבורם, בהחלט תעבוד.

עכשיו נסו להתחבר לדמות שלכם, לחזונה ולמטרותיה, ונסחו את המסרים שלה לבוחרים בשלוש עד חמש ססמאות, שהן למעשה כותרות לנושאים שהמועמד/ת שלכם רוצה להבטיח לבוחריו שיטפל בהם.

שלב 3

כיתבו 3-5 סיסמאות לקמפיין הבחירות

*נסו להצמיד את כותרות הקמפיין שלכם לחזון המועמד/ת. זיכרו: זהו תרגול בכתיבה שיווקית.

שלב רביעי ואחרוןמשוב עצמי

צמד המילים ״כתיבה שיווקית״ לוקח אותנו לעתים קרובות מדי לתפיסה ישנה ולא עדכנית לגבי מהי בכלל כתיבה שיווקית. בידקו עם עצמכם עד כמה הצלחתם להתנער מהתפיסה הזו ולהתחבר לגישה שיווקית עכשווית דרך הטקסט.

שלב 4 ואחרון
משוב עצמי

עד כמה הירידה לתיאור פרטי הדמות סייעה לכם בהמשך? האם העדפתם לנסח חזון או ססמאות? האם הייתם יכולים ליישם את שלבי התרגיל הזה על עצמכם או על העסק שלכם?

*אין ציונים, כל הזדמנות שניצלת כדי לכתוב בה היא הצלחה.

מטרת התרגיל

בניגוד לפעם, בימינו כמעט כל מה שאנחנו כותבים יכול להכלל תחת ההגדרה ״כתיבה שיווקית״. זה נכון במיוחד עבור בעלי עסקים ועצמאים, שדמותם הינה חלק בלתי נםפרד מהעסק, ושהחשיפה האישית שלהם היא חלק בלתי נפרד ממאמצי וממערך השיווק שלהם, אבל לא רק, גם מנהלי שיווק בחברות גדולות יותר מכירים את ערכו של הסיפור האישי, הייחודי, של מותג או מוצר שיש לשווקו.

רבים נרתעים מכתיבה שיווקית, או ממה שהם חושבים שהיא כתיבה שיווקית, כי הם חשים שבבואם לכתוב כך עליהם ״למכור את עצמם״ או את שירותיהם. בתרגיל זה תרגלנו בניית דמות וסיפור מעטפת עבורה, ניסוח עיקרי חזון ובניית יסודות למערכת יחסים עם לקוחות.

הצגה עצמית היא כלי שיווקי רב עוצמה ורב חשיבות. ככל שתכירו את הסיפור שלכם טוב יותר וככל שתיטיבו לספר אותו, כך תהיו מעניינים יותר, ייחודיים יותר, אטרקטיביים יותר עבור הלקוחות המתאימים ביותר עבורכם.

כתיבת חזון היא חלק מאוד חשוב בבניית מערך השיווק של כל עסק, ללא הבדל גודל ותחום עיסוק, והיא בעצם זו שסוללת את הנתיב שעליו תוליכו את העסק שלכם ושדרכו תרצו שהלקוחות שלכם יתחברו אליכם ו״יתפסו ברשת״.
עסק בלי חזון אמיתי שמבוסס על ערכים ומטרות, נוטה לתקשר עם קהל היעד בססמאות ריקות שפוגעות במידת העניין והמחוייבות של הקהל שלו.
חזון הוא משפט מורכב יותר או פחות (או עד 3 משפטים בערך) שמתארים באופן הכי בהיר שניתן את הערכים, המטרות והדרך, וחשוב לעדכן אותו אם אחד מהגורמים משתנה.

כתיבת כותרות היא משימה כמעט יומיומית עבור רובנו. כשאנחנו מנסחים הודעות וואטסאפ, כותרת למייל, תוכן לאתר, פרסום ועוד- עלינו להתחיל תמיד בכתיבת כותרת שתמשוך את הקהל להעמיק עוד צעד מעבר לכותרת עצמה.
כותרת טובה מניעה לפעולה, גורמת לקורא להתרגש באיזשהו אופן ולרצות להמשיך לקרוא את מה שעמלנו כל כך קשה לכתוב עבורו.
ססמה פשוטה לא תעבוד על פי רוב, לכן כבר בכותרת נרצה לתת ערך, מידע או טוויסט שיבססו את האמון של הקורא בנו כדי שיקדיש לנו את זמן הקריאה הנחוץ לטקסט המלא.

כתיבת טקסט שיווקי אודותינו זו אחת המשימות הקשות שיש, לכן מומלץ מאוד להיעזר במישהו חיצוני לפני שתפרסמו כדי לדעת האם המסר עובר טוב, חזק מדי, חלש מדי וכדומה.

בהצלחה!

תגובות