מהר חרת לצובה והר איתן

כולנו מכירים את סובב הר איתן - השביל ההיקפי המסורתי, אבל ממש במרחק ירידה ועליה יש שפע מסלולים מגוונים ויפים. קופצים להר חרת ותל צובה

רצים בשבילים ומכירים את המקומות היפים בארץ. והפעם נרוץ בשבת, 19.6.21
עם מיכאל ספיבק ונמרוד קריגר – שממש ביקש שנבוא לראות את האזור מחוץ להקפה המסורתית של הר איתן, לכיוון הר חרת וצובה, לתצפית על המחצבה ועל השכונות החדשות שמאיימות להשתלט על הטבע, גם כאן.

כל הפרטים על המסלול

בתכנון שני מסלולים: 12 ק״מ ו-19 ק״מ.
יוצאים מחניון הר איתן.

מחניון הסטף העליון יורדים לכיכר, חוצים את הכביש להר חרת. עם השביל לכיוון הרכס המזרחי, שמעל בית זית, השביל ממשיך צפונה. עוברים ביער ובשביל הזיתים ומסתובבים חזרה דרומה במקום שהבניה החדשה במעוז ציון כבר נוגסת ביער.

עולים עוד וממשיכים בשולי המחצבה העליונים, ואז יורדים לשביל סובב חרת. ממשיכים עד לכביש שאותו חוצים לכיוון צובה.

עם שביל ישראל עולים לתל צובה – מקיפים אותו ואח”כ ממשיכים בשביל מקיף צובה הדרומי כדי לרדת לנחל צובה. משם עולים להר איתן וממשיכים בדרכים הלבנות עד לראש הר איתן. אח”כ חוזרים ברכס איתן המזרחי עד לחניון הסטף.

טיפוס מצטבר

12 ק״מ
כינוס 06:15
זינוק 06:30

פריסה משותפת בסיום, מה שתביאו זה מה שיהיה.

הגעה וחניה

חניון סטף עליון

מסלולים להורדה וגרפים

19 ק״מ מפה
(שימו לב – להורדת המסלול מהמפה לחצו על הלינק ובצד ימין למעלה של המפה שתיפתח תמצאו כפתור שלושה פסים: בחרו שיתוף- קבצים ושם בחרו בשמירה באופציה עם ציור של דיסקט להורדת המסלול.
להורדת מסלול לגרמין יש ללחוץ על סמל הדיסקט הכפול – תחת ”שמור בשם“ יש לשמור את המסלול בפורמט single route GPX ולייבא למכשיר.)

12 ק״מ מפה

זהירות ובטיחות

1. מומלץ לצאת למסלול עם טלפון למען בטיחותכם ושלומכם.
  2. מומלץ לצאת עם קובץ מסלול זמין.
  3. יש לצאת עם מים לשתיה למסלול. אין מים לאורך הדרך.

לכל מסלולי אף אחד לא יבוא

לעדכון על האירועים הבאים הצטרפו לאף אחד לא יבוא בפייסבוק  ולקבוצת הוואטסאפ לעדכונים וקבצי gpx