קצינת איזון ותחזוקה

כל תהליך מוצלח צריך להיטמע בחיים, וכדי לוודא שלא יתמסמס כדאי לקבוע כללים מנחים שישמרו את ההישגים. הנה החמישה שלי לחיים מאוזנים

הנה למה שלהיות אני זה מתיש: גם אחרי יותר מחודשיים של עבודה על מציאת איזונים בחיים, אני עדיין רוצה יותר מהר, יותר חזק יותר הכל. גם יותר שקט ויותר רגוע ויותר נינוח. למעשה, אני רוצה בו זמנית לטפח קריירה מפוארת ולצאת לפנסיה. כן, אני יודעת שיש סתירה פנימית במשפט, בגלל זה הקדמתי ואמרתי שמתיש להיות אני. אבל בדיוק לשם כך התכנסתי כאן.

מקץ חודשיים של ליווי ע״י מאמן מנטלי ותזונאית, וגם עבודה עם מאמן הריצה על תכנית מותאמת לרצונות וליכולות שלי בדרך למרתון ברלין, חודשיים שבהם למדתי מחדש מה אני רוצה כרגע בחיים ומה אני צריכה לעשות כדי שזה יקרה, הבנתי שלא פחות חשוב ממציאת איזון בחיים זו השמירה עליו בתחזוקה נכונה.

אפילו בתוך החודשיים ומשהו האלה בעצמם, הצלחתי לשכוח מה שלמדתי ולעשות בדיוק ההיפך מהנדרש כדי לשמור על איזון ולהתחיל מחדש. וזה לא כי אני אהבלה מוחלטת, אלא כי לשגרה יש דרך להשתלט, וכי הרגלים הם הדבר הכי חזק שיש, או כמו שאומרים בפולנית – old habits die hard.

אז הנה 5 כללים שקבעתי לעצמי כדי לשמור על איזון ולא לתת לרעשים מבחוץ להשתלט לי על החיים.

1. משבצת אמא – היעד שבחרתי לכוון אליו הוא יותר איזון בין עבודה לבית, ומכיוון שכך הוא, הרי שהיכולת שלי להקדיש זמן ותשומת לב לילדות ולשהות איתן בלי שהראש שלי ינדוד לאלף עיסוקים אחרים היא מדד להצלחה.

כדי להצליח בכך אני צריכה לגדר תחום זמן שבו אני מפרידה את עצמי מהעולם שנכנס לתוך החיים דרך העזרים הטכנולוגיים וכובש כל חלקה טובה ולתחום את האזור הבטוח שבו אני עם הילדות וששום דבר שקשור לעבודה ורשתות חברתיות לא מפריע לכך. אבל באותה מידה אני צריכה לבסס את הסדר החדש גם מול הילדות – כשאני איתן, אני איתן במאה אחוז. כשאני עובדת אני מבקשת מהן לחשוב שאני במשרד – הרגל שכל הורה עצמאי שעובד מהבית צריך לאמץ לעצמו כדי להפריד בין העבודה לבית כשאין הפרדה פיזית. ואם אני נדרשת לעניין דחוף בתוך ׳זמן אמא׳ אני מעדכנת אותן על כך ומנסה לפתור את המצב במינימום זמן, ומה שלא פתיר בעשר דקות יחכה למחר.

תיחום הזמן הזה גורם לי לרצות להספיק כמה שיותר ולהיות הכי פנויה שאפשר לילדות. בנוסף, קניתי משחקים חדשים ומדליקים שנהנה לשחק ביחד – set, שרלוק, אוצר מילים, חומרי יצירה ועוד, כי אפילו אם הצד המשתעמם הוא זה של האמא – זה פשוט לא יחזיק מעמד לאורך זמן.

2. זוגיות בראש – עם כל האהבה, התשוקה והרצון לישון כפיות 24/7, בבית של שני עצמאים עם חמש ילדות חוטאים לא פעם בדחיקת זמן זוגי לשעה ה-25 ביום, כלומר לאף פעם. אבל מכיוון שלא בא לי לצפות בזוגיות שלי עושה בנג׳י בלי חבל, החלטתי שגם לה חייבים להקדיש זמן קבוע בלוח. 

זה יכול להיות טיול ארוך עם הכלב, דייט במסעדה, סרט, פרק בסדרה אהובה או שיחה שקטה ונעימה בלי שום עזרים על הספה בסלון. 

ומכיוון ששנינו אוהבים פינוקים החלטתי להנכיס ליומן לפחות שלוש פעמים בשנה לבריחה של זוגיות, וכדי לחגוג את ההחלטה המאוד מוצלחת הזו התחלנו בבריחה ללילה למקום הסודי האהוב עלינו בכנען וילאג׳, בחד נס, מקום מצויין לחגוג זוגיות ואיזונים.

3. מחלקת גוף ונפש – אם עד היום ניקוי הראש עבר אצלי דרך הרגליים, בתהליך הזה הבנתי שאני חייבת לתת לעצמי ולגוף שלי יותר כדי לעמוד בתחביב הדורשני הזה. 

לצד הריצה הוספתי אימוני שחיה, חיזוקים ומתיחות. חיזקתי גם את הרגלי התזונה שלי בתפריט שתומך במאמץ הגדול שהגוף שלי נדרש לו – ועכשיו מלבד הארוחות המסודרות פחות-או-יותר, יש לי במקרר אספקה קבועה של אגוזים שונים, ויטה קוקו וספירולינה קפואה בבית, כי הם עוזרים לי להרגיש חיונית יותר ומחזירים לגוף את מה שאני לוקחת ממנו. רגע לפני שנגמר כבר עושה קניה מחודשת, כי אחרת זה לא יקרה לעולם וההרגל החדש ייכחד.

ומנוחה. לפני ואחרי אימון נדרשת מנוחה טובה, וגם כאן הבנתי שצריך לספור שעות, אחרת בקלות הן עפות למחוזות אחרים. מזל שיש באייפון ספירת שעות שינה, הוא עוזר לי להיות שוטרת הרבה יותר טובה לעצמי.

 



4. חברות אמת – כילדה ונערה היו לי בעיקר חברים בנים. מעטות החברות ששרדו איתי את המעבר מהגלגול הקודם אל החיים האלה. אבל בחיי האלה, כאישה, רכשתי המון חברות חדשות, מתוכן כמה שתפסו חלק משמעותי בחיי, שאיתן אני פתוחה, גלויה, צוחקת עד דמעות, בוכה עד שמתגלגלות מצחוק ושבגדול הקשר איתן משפר באופן ניכר את איכות חיי והאיזון שבהם. 

אבל בעולם שבו כולנו חיות את הטרפת, בלי לקבוע שום דבר לא קורה. למעשה, גם אם לקבוע דברים לא תמיד יוצאים אל הפועל. אז אני מחליטה להקפיד על מפגשים תדירים יותר עם חברותיי, עד כמה שניתן לשלב גם מפגשים אמיתיים ולא רק שיחות, כי מזמן כבר ידוע ששהייה של נשים בחברת חברות משפרת את רמות האנרגיה, החוסן המנטלי ותחושת הבריאות הכללית.

5. בדיקה תקופתית – במשך המון שנים חשבתי שאני יודעת הכל ותמיד צודקת. בשנים האחרונות אני כבר מוכנה להודות שמדובר ב- 20/80. אבל בהתבוננות רצינית יותר על התכונה המעצבנת הזו שלי, אני חושבת שדווקא אפשר לנצל אותה לטובתי, כי ככל שאקפיד לעדכן את עצמי ואת תכניותי מול המציאות שמשתנה הרבה יותר מהר ממה שמישהו מאיתנו רוצה להודות, ככה אהיה צודקת יותר ביחס לחיים שלי כפי שהם באמת בכל רגע נתון. 

מה זה אומר בפועל? לסמן תאריך ביומן – למשל היום הראשון בכל חודש זוגי או בכל חודש שלישי, ולצאת לדייט עם עצמי ועם מחברת כדי לבדוק האם מה שקורה בחיים שלי מתאים לי. איתן לימד אותי למלא דפים על דפים במעינה לשאלות בסיסיות שממקדות את הרצונות והמטרות שלי והטעויות שאני עושה מולם, וזה כלי שאני לא מתכוונת לוותר עליו. בדיקה תקופתית תאפשר לי לאזן כל פעם מחדש ולשמור על איזון עד הבדיקה הבאה.

אם אהבתם – לייק שווה איזה קילומטר, לפחות. תגובה = אימון אינטרוולים.
אם בא לכם לעקוב אחרי הדרך שלי ואולי לקבל השראה לנוע בכיוון- הירשמו לניוזלטר, זה לוקח שניה ושורף מלא קלוריות.

תגובות