לאן את רצה?

בחצי הדרך המטרה קרובה ורחוקה באותה המידה. מצד אחד עברתי דרך ארוכה בזמן כל כך קצר, מצד שני גם הזמן שנותר כל כך קצר והמשימה נראית בלתי אפשרית

 adhd half way

כבר 5 שבועות שאנחנו רצות. 5 מתוך 10 שבועות, שבהם אני אמורה להגיע ממצב של אפס יכולת לריצת 10 ק״מ. בשבוע החולף רצתי פעמיים 9 ק״מ. זה כמו לראות את הארץ המובטחת ולא להיכנס אליה. כמו להגיע לים ולגלות ששכחתי בגד ים, כמו להגיע ל-9 מתוך 10 ק״מ ולא לרוץ את הקילומטר האחרון.

בחצי הדרך המטרה קרובה ורחוקה באותה המידה.
מצד אחד עברתי דרך ארוכה בזמן כל כך קצר, מצד שני גם הזמן שנותר כל כך קצר והמשימה נראית בלתי אפשרית.

ככל שהשרירים והנשימה מתחזקים אני מבינה שאני מגיעה לשלב שבו אני צריכה להתחזק מנטלית. סבלנות היא לא אחת התכונות הבולטות שלי. אני רוצה הכל כאן ועכשיו, וזה רק בגלל שאי אפשר לקבל את זה לפני 5 דקות. אם המטרה היא לרוץ 10 קילומטר אני ממש לא מבינה למה צריך לעצור ב-7 קודם. אם אני רוצה לרוץ מהר יותר, לא ברור לי למה הגוף לא נשמע לי. אני מנסה להבין למה מה שאני יכולה לדמיין את עצמי עושה הוא בעצם כל כך קשה לביצוע.

הגענו לחצי הדרך. 100 נשים שעברו 5 שבועות מתוך 10, ולא הפכו ל-50 בתהליך.
יש כוח לקבוצה. אני רצה ויודעת כבר לזהות מי לפני, מאחורי ומצדדי. זו לא תחרות עם אף אחת, אבל בקבוצה את לומדת למקם את עצמך ביחס לעצמך – להעריך איך התחלתי ולאן הגעתי. לחלוק את הקושי, לגלות שגם לאחרות קשה עם דברים דומים, או להיפך, להכיר בכך שהמסע הזה הוא אתגר ייחודי עבור כל מי שמתמודדת בו.

 adhd half way2

בחצי הדרך אני שולחת לעצמי הזמנה להתמודד עם השדים הפרטיים שלי, אלה שאומרים שאם רצתי 9 ק״מ מה זה כבר 10 אז אפשר להפסיק עכשיו, או האחרים שאומרים שאם עצרתי ב-9 כנראה שאני כבר לא מסוגלת ל-10.

בחצי הדרך אני עוצרת לפני האימון הבא ונושמת עמוק, דרך האף כמו שעינב לימד אותנו, ככה שהאוויר ימלא את כל בית החזה, וירחיב את הצלעות ויחזק את הסרעפת וימלא גם את חלל הגולגולת כדי לדחוק ממנו החוצה את המחשבות, כל המחשבות.

כדי לרוץ אני זקוקה לשקט, ההיפראקטיביות של היומיום לא נחוצה לי כאן, היא לא באמת הופכת את הריצה למהירה יותר, אלא מגדילה את ההתנגדות. האתגר שלי למחצית הבאה של האתגר היא לרוץ בשקט. קילומטר אחרי קילומטר להשקיט את המחשבות, הביקורת, התחרות. להתרחק מנקודת ההתחלה אל נקודת הסיום, לקרב את עצמי אל המטרה, ולהגיע לשם כדי לפגוש את עצמי קצת אחרת, אחרת כל הדרך הזו לא הייתה שווה כלום.

תגובות