ינון מגל מכה שנית

אחרי שסיים קריירה בכנסת בעקבות חשיפת התנהגות לא הולמת, מגל משווה בין הטרדה מינית לניהול רומן, וגם מאשים אותנו שאנחנו מתחסדים. עלילות קפטן מוסר במשימה להצלת מטרידנים

magal234

עוד לא עברה שנה מאז השפיל ינון מגל את מבטו, קיפל את התולעת, התפטר מהכנסת וזחל למחילה שממנה הוא בא, בעקבות החשיפה של רחלי רוטנר את התנהגותו המאוד לא תואמת את התדמית שבנה לעצמו, ובמיוחד את רוח המפלגה שבשמה חימם כיסא בכנסת, והנה תולעת כדרכה של תולעת – מחפשת ומוצאת חכה.

פרשיית ארי שביט וההטרדה המינית עשתה לעצמה כנפיים והעלתה שוב לדיון הגלוי בציבור את שאלת ההסכמה, הכפייה, הסימנים וחוסר העירנות של מטרידים אליהם. ראשית שביט התנצל התנצלות רפה וריקה שזיכתה אותו בביקורת מקיר אל קיר, ומעבר לכך גם בהודעות של נשים שאינן מקבלות את התנצלותו. בין אותן נשים גם ח״כ שלי יחימוביץ.

הופה! מה עושה ח״כ לשעבר שכשל בתפקידו שבעברו היה אושיית תקשורת הסובל מתסמונת טורט מקלדתית? מזהה פירצה ויורה בדילוגי אצבעות צרורות מילים שלא מתחברות למשפטים הגיוניים, ושוב שם את עצמו בכותרות.

ינון מגל, שהפעם האחרונה שכולנו דיברנו עליו היתה כשאישה דיווחה על שלשול המילים שהוא סובל ממנו, בא להסביר לנו הפעם שאישה שמנהלת רומן עם גבר נשוי ו״מפרקת משפחה״ פוגעת באישה יותר מכפי שפוגע בכל אישה אחרת גבר שמטריד מינית.

הו, רב חובל, קפטן מוסר, כמעט שאבדנו בים הסוער של החברה השוויונית מדי שלנו, ואיזה מזל שבאת לתפוס את ההגה!ואם כבר מדברים על פגיעה באישה נשואה- האם שאלת את אשתך אם נעים לה לעמוד שוב במרכז שערוריית הטרדה מינית לפני שפירסמת את הפוסט הטיפשי הזה, שמחזיר אתכם שנה אחורה, למקום שבו לא צדקת ולא זכית לתמיכה ציבורית? האם שהית יותר מדי זמן בשמש שהעזת לערבב רומן ״אסור״ עם הטרדה או תקיפה מינית? האם זה באמת הנושא שאתה רוצה להמשיך לרכב עליו בכותרות?

זמן קצר מאוד חלף עד שארי שביט הפנים (ככל הנראה) את גודל הבעייתיות שבמעשיו ויצא בהתנצלות פומבית, משמעותית ולדעתי אף כנה. הוא מתבייש, כך אמר בפומבי בלי להתבייש. האחריות היא עליו, הוא סבל מעיוורון, הוא לא הבין הטרדה מהי, ולא ידע לזהות כשהפך בעצמו למטריד.

אני מקבלת את האבחנה הזו. גברים רבים לא מבינים בכלל ״מה לא בסדר״, לא כי אנחנו לא ברורות, אלא כי הם כל כך רגילים שהכל בסדר ושאף אחת או אחד לא עומדים בדרכם, אפילו לא צוות השיפוט בפסטיבל קולנוע יוקרתי, למשל – תשאלו את איבגי. כך שכשמגיע גבר שמודה בטעות הכי גדולה שחוטאים בה גברים רבים כל כך, ( אפילו באיחור ולאחר מחשבה אמיתית, וגם אם במעשיהם אינם עבריינים על פי חוק), אני מעריכה זאת.

אלא שמגל כמו מגל לא עוצר באדום ובפוסט הבהרה לא קוהרנטי מפליא בלשלשת המילים הכתובות, ומוסיף חטא על פשע בהסבירו לנו שתיקו נסגר ״מחוסר אשמה״, שהוא לא עבריין אלא בסך הכל גבר חצוף עם פה מטונף, שהנשים שהוא פרק עליהן את החרמנות הוורבלית שלו הן כפויות טובה, ושימו לב לגולת הכותרת – פירוק משפחה הוא אמנם לא פלילי, אבל הרסני יותר מתקיפה מינית. אה, רגע, יש גם קינוח – כיבוש, טילים ומנהרות.

ובכן מגל, איבדת את זה לגמרי. עזוב את עניין הפלילי/לא פלילי. שכחת את החשוב מכל – האחריות. ל-100% ממקרי התקיפה המינית, על כל גווניה, אחרי התוקף/מטריד/אנס. אדם שמחליט לנהל רומן הוא היחיד שאחראי כלפי משפחתו בבחירתו זו. זה אולי לא  מגניב ו״לא מוסרי״ להיות הפרטנר לבגידה הזו, אבל אין שום אחריות על כתפיה של אישה שמנהלת רומן עם גבר נשוי, או על כתפיו של גבר שמנהל רומן עם אישה נשואה. וכך גם אתה האחראי הבלעדי לשטויות שאתה פולט בקצב של מכונת דפוס משומנת. אז מכיוון שעושה רושם שלא למדת בשנה החולפת דבר על אחריות וכבוד, אנא ממך, פשוט קפל את התולעת וזחל בשקט בחזרה למחילה שממנה הזדקרת. וסליחה על בחירת המילים המטונפת.

 

 

תגובות