ח׳כ אלי כהן חסם אותי בפייסבוק

זה לא קרה כי קיללתי או הטרדתי, אלא כי העזתי להביע דעה בדיון על 85% משכנתא - בשורה בעיני הח״כ, סכנה בעיניי. הח״כ שטעה פעמיים

טוב, השבוע באמת הועליתי בדרגה שלא בנוכחותי ולא בידיעתי, ואיפה אחלוק את ההתרגשות על כך אם לא כאן, קבל עם ובלוג?
חבר הכנסת אלי כהן (כולנו) חסם אותי בדף הפייסבוק שלו. רגע, הוא יסודי- הוא גם מחק את התגובות הלגיטימיות שלי, שבעקבותיהן נחסמתי, וכמובן שגם את תגובותיו המבזות בשיח הזה.

בואו וארחיב. ביום שישי האחרון פרסם הח״כ סטטוס נרגש בדף שלו, ובו הוא מפרסם כי בקרוב דירה כבר לא תהיה חלום בלתי מושג, בזכות הרעיון ה׳גאוני׳ שלו להגדיל את תקרת המשכנתא לרוכשי דירה יד ראשונה ל-85%.

ח״כ כהן הוא ח״כ מאוד חרוץ. בתור יו״ר ועדת הרפורמות הוא לא מבזבז זמן, ורק דואג מאיפה תגיע הכותרת הבאה, ובאמת שהוא טוב בזה. הוא יודע לאתר מה כואב לעם ולהתאים לכאב את כותרת הפתרון הטובה ביותר. אבל בלי פתרון, רק כותרת. תודו שגם זה סוג של רפורמה.

זה היה כך כשקידם את החוק הקרוי ׳פנסיה אבטלה לעצמאים׳ – שאין לו כל קשר לאבטלה וקשר בעייתי מאוד לפנסיה – וזה כך כשהוא הולך לשלוח זוגות צעירים לבקש מהבנקים 85% משכנתא, על בסיס הרגש הנוסטלגי שלו לפעם שבה הוא לקח כמעט 90% משכנתא כדי לרכוש את דירתו הראשונה (בלי לציין מתי או כמה משכורות נדרשו אז לעומת היום כדי לרכוש דירה. ותודה לאל שלא חישב את קיצנו לאחור עד למשכנתא שאבא שלי לקח בחגיגות האינפלציה של שנות ה-80).

 cohen mashcanta1

מיותר לציין שבתגובתי היה ברור שאני לא מסכימה עם כהן. כתבתי ש-85% משכנתא הם סכנה לזוגות צעירים בראשית דרכם.
כדי להביע את מורת רוחו מתגובתי כתב הח״כ ׳היו דיונים על עצמאיים, לא ראיתי שטרחת להגיע׳. צודק! לא הגעתי, ׳בשביל להיות לך לעלה תאנה? לא תודה׳ – כך כתבתי והתכוונתי, שכן אני ממקימי הסתדרות העצמאים ופעילה למען זכויות עצמאים כבר מעל שנתיים, ולכן יודעת עם מי אין טעם לעבוד.

בתגובה אחרת כתבתי שבהחלט עדיפה שכירות לנצח על פני פשיטת רגל. כהן מצידו ׳הרגיע׳ שמדובר רק על דירות של 1.4 מיליון שח׳ ורק בהתחייבות של עד 40% מגובה השכר. ואיפה יש דירות כאלה? שאלתי. ׳בדרום׳ ענה הח׳כ.
ומה עם שכבת הביניים, בני 40+ עם ילדים מתבגרים- את כולם תשלח לדרום? והיכן יעבדו ומה עם החינוך? כך שאלתי. האם לא עדיף להודות שנכשלתם בהבטחתכם להוזיל את מחירי הדיור במקום למכור עוד כותרות?

מודה שהופתעתי מרמת השיח הילדותית שמנהל חבר כנסת בערב שבת, ועוד יותר מכך שהילדותיות איננה מופנית רק כלפי שנעדרתי מדיוני עצמאים במכוון, אלא גם אל ידידי ולדימיר בליאק- פעיל אף הוא למען עצמאים, מוכר היטב לכהן וגם רו״ח מקצועי לעילא, איש נעים הליכות ורהוט.

׳בזמן שכחלון שיווק 25 אלף יחידות במחיר למשתכן, מה הצליחה יש עתיד *שלך*?׳ כך כתב לו. למתקשים להבין את הקשר, חבר הכנסת מוסר – ננה בננה.

cohen vladimir

אפשר להרחיב רבות על ההצעה וחסרונותיה, אבל כל זאת נדחק הצידה כאשר אחד מ-120 נבחרי ציבור, של כולנו (כן גם שלנו שלא בחרנו בו, ממש כשם מפלגתו) חוסם פעילים חברתיים רלוונטיים בתחום פעילותו בדף הפייסבוק שלו ומוחק דיון שלם שהתנהל באופן לגיטימי ונאות (מצידנו, לא מצידו).

מאוד חשוב שתדעו- יו״ר ועדת הרפורמה הוא לא טיפש, אני יודעת זאת כי פגשתי אותו פעם ושוחחתי איתו יותר מפעם אחת, אבל הוא פזיז, קל להתרגז, חסר אחריות ולא מעניין אותו מה חושב הציבור – כך מעידה התנהגותו בחסימתנו בדף הפייסבוק שלו, וכך נראות הצעות החוק הקלוקלות שלו.

והנה לקינוח הסיפור שרציתי לפרסם על הקיר שלו, ושכך גיליתי שנחסמתי:

בביקורי אתמול במצפה רמון פגשתי פנסיונרית שעובדת כבר כמעט 20 שנה במתפרת העצמאות, שמרוויחה שכר מינימום ושהילדים שלה עוזבים, שנה אחרי שבעלה נפטר. היא הגיעה לדרום כי היה במצפה זול יותר משכירות ביפו. היא חלמה לחסוך כסף ולהצליח לקנות דירה. בניגוד לחלומות באספמיה של כהן – הם לא הצליחו לקנות דירה למרות הירידה דרומה, כי אף אחד לא דאג לאפשרות שיתפרנסו כמו שצריך במקום אליו היגרו, וכי כמו שסיפרו לנו בעלי עסקים במצפה רמון- זה רק נראה זול, אבל מאוד יקר לגור במקום שעולה בו מעל 200 ש״ח להחליף פנצ׳ר בגלגל כי הפנצ׳רייה הקרובה נממצאת במרחק 100 ק״מ. מפה לשם, היום הגברת התופרת גם עובדת בפנסיה וגם בקושי מסוגלת לעמוד בשכר הדירה המקומי- חיה חיי דלות, כלשון חבר הכנסת.

ואפילו אם אי אפשר לכתוב זאת על הקיר של חבר הכנסת שמאוהב ברעיונות של עצמו, אכתוב זאת בכל מקום אחר,  כי אסור שזוגות בראשית דרכם יקפצו ראש לבריכה בלי מים בשביל לחזק לכהן וכחלון את האגו:

85% משכנתא או עידוד הגירה לדרום ללא פיתוח סביבתי ותעסוקתי שווים לחבל תלייה. בקרוב דירה ראשונה כבר לא תהיה חלום – היא תהיה חלום בלהות. זוהי מדיניות תחזוקת העוני האופיינית למפלגת כולנו, העלק חברתית.

וזה מעשה של אחריות חברתית לשתף את הפוסט הזה, גם על הקיר של חבר הכנסת, למרות שהא עושה כל מאמץ להבהיר לנו שממש לא מעניין אותו מה הציבור חושב, כי יש גבול לכמות השטויות שנסכים לאכול מהאנשים שעובדים אצלנו.
הנה, כאן אתם גם יכולים להגיב לו:

תגובות