ופרס המטריד המצטיין הולך ל…משה איבגי!

הבחירה של צוות השיפוט בפסטיבל חיפה להעניק את פרס השחקן הטוב ביותר למשה איבגי לא רק תמוהה, אלא מרתיחה. על שחקניות שהוטרדו שמעתם?!

עדכון 3/5/18: חדשות טובות למתלוננות בפרשת ההטרדה המינית של השחקן משה איבגי- לאחר שימוע הפרקליטות החליטה להעמידו לדין  את השחקן ולהגיש נגדו כתב אישום בגין מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים. אמנם מספר המתלוננות גדול יותר, אך בחלק מן המקרים חוק ההתיישנות מונע הגשת כתב אישום.

עו”ד ליאת בהר כהן המייצגת את אחת המתלוננות אמרה היום כי: “מדובר בהחלטה חשובה המצביעה לגישתנו על מתן אמון מלא במתלוננת. אנחנו מברכים על ההחלטה וסומכים את ידינו על הפרקליטות ועל בית המשפט שהדין ימוצה עם הנאשם”.

עו״ד ציון אמיר, המייצג את הנאשם איבגי, ממשיך לטעון בשמו כי היא מכחיש שביצע מעשים מגונים. 

עכשיו נותר לקוות כי בית המשפט ימלא תפקידו ויעשה משפט צדק במהרה. 

*********

הנהלת פסטיבל חיפה הועמדה במצב מעט מביך כאשר צוות השיפוט החליט להעניק את פרס השחקן הטוב למשה איבגי, בעת שההליכים נגדו בפרשיית ההטרדות המיניות עומדים פתוחים. אבל למעשה, מה יכולה הנהלת פסטיבל לעשות לאחר שכבר הניחה את המועמדויות בידי השופטים ולאחר שאלה בחרו?

בואו לא ניתמם, הם לא באמת נתפסו עם התחתונים למטה, הם קצת נפנפו בהם מלכתחילה.

נגד משה איבגי עומדות 6 תלונות של שחקניות צעירות שטוענות כי הטריד אותן מינית בעת עבודתן עימו. שתיים מהן מנבדקו בבדיקת פוליגרף ונמצאו דוברות אמת (לא שיש בכך צורך של ממש). מעמדו של איבגי כשחקן הישראלי המבוקש והמוערך כנראה בכל הזמנים, הופך את הפרשייה להטרדה שאינה הטרדה ״מן המניין״, אלא הטרדה תוך ניצול סמכות ומעמד.

צילום מיוטיוב

הנהלת פסטיבל חיפה יכלה להימנע מן המבוכה באופן פשוט למדי – היא יכלה לא להציג את איבגי כמועמד. ויש בכך לא מעט היגיון. הוא אולי שחקן נפלא, שבוודאי משלם מחיר ציבורי כבד כמו שאוהבים סנגוריהם של מטרידנים בעלי שם לטעון, אבל הוא כרגע מעל הכל חשוד בעבירה חמורה, שהמשטרה ממליצה להעמיד לדין. ולא רק הנהלת פסטיבל חיפה הייתה צריכה להימנע מהגשת מועמדותו, איבגי עצמו היה צריך לנהוג במידת הצניעות הנדרשת ולוותר על מועמדותו לפרס, ובוודאי על קבלת הפרס, לפחות בשלב זה.

עד כמה תמוהה הגשת המועמדות הזו? כמו מצב שבו מחליטים לקדם את אחד הניצבים במשטרה לתפקיד המפכ”ל במהלך החקירה נגדו, או למנות את אופק בוכריס לרמטכ״ל ממש עכשיו, או להעניק פרס על מפעל חיים לחנן גולדבלט על תפקידו כגשש בלש. אה, כל אלה לא קרו? השבח לאלה, עוד יש היגיון במדינה. אז מה ההיגיון להעמיד חשוד בהטרדות מיניות לקבלת פרס יוקרתי בשלב זה של הקריירה שלו? ההיגיון פשוט. קוראים לזה יח״צ.

כבר נוכחנו בעבר ברגעי מבוכה מטרידים מצד ״הראשון בבידור״, שנשך באופן לא מוסבר כתף של אורחת נבוכה ועוד כהנה וכהנה אמירות ורגעים מפוקפקים, אז מה יש, התיאטרון והקולנוע הישראליים לא יכולים להתהדר בחרמן צעצוע שיספק לנו רגעי מבוכה בלייב?!

תראו אותנו, קוראים על פסטיבל חיפה בכל הערוצים והאתרים הגדולים. ולא רק כתבה אחת שמדווחת על הענקת הפרס לאיבגי, אלא גם כתבת המשך שמדווחת שהנהלת הפסטיבל החליטה שלא להתערב בעבודה המקצועית של צוות השיפוט ולא לשלול ממנו את הפרס.

מאוד יוקרתי הפרס שלכם, גבירותיי ורבותיי חברי הנהלת פסטיבל חיפה. אתם שמתיימרים לנהל פסטיבל אקסקלוסיבי, שמכבד ומרומם את הקולנוע הישראלי יורים לעצמכם כדור ברגל, כשאתם זונחים את השחקניות המתלוננות, כאילו היו עול וכתם על דש התעשייה. ממש כמו המפכ״ל שהורה שלא לדווח על מקרי הטרדה במשטרה על מנת שלא לפגוע בתדמית המשטרה. גם אתם מחביאים במרתפים, זורקים על רצפת חדר העריכה את הפרטים שלא מסתדרים לכם יפה בתמונה. יש כבשה שחורה בקולנוע, והיא קיבלה ממש עכשיו פרס הצטיינות על הכתמתה את כל העדר.

וכל הכבוד מיוחד גם לנורמן עיסא – יפה לך תמונת שותפות בפרס עם מטרידן. אולי עכשיו שרת התרבות תצלם תשדיר קידום גם לתכנית שלך.

צילום מיוטיוב

תגובות