אמא, הוטרדת מינית? ספרי לילדייך

נערות חשופות להטרדה ותקיפה מינית כבר מגילאי העשרה המוקדמים. זה בידיים שלנו, אמהות ואבות, לחשוף אותן למציאות כדי לשמור עליהן מפניה

IMG_6869

יום שישי בערב, כולנו ערוכים לצאת למסעדה, מגיעים לאסוף את קים מהצופים.
נכנסת מתבגרת לאוטו, ובניגוד להרגלה ניכר בבירור שהיא מתרגשת.
׳את תעופי על זה- הצוות של שכבה ט׳ העבירו היום פעולה על הפוסט שלך.׳
היא מוסיפה עוד ועוד פרטים- איך נתקלו בפוסט בפייסבוק, איך הבינו שהטרדות מיניות הן רעה חולה, איך קראו על נשים שנפגעו מהמדריכים שלהן בתנועה, ואיך החליטו להקדיש 40 דקות לפעולה בנושא שנמשכה למעלה משעה וחצי.

חניכי שכבה ט׳ מוכשרים השנה להיות המדריכים של הילדים והילדות שלנו בשנה הבאה. הם שאלו, שיתפו, ונדהמו מהנתונים- כמעט כל ילדה בשכבה שלהם כבר הוטרדה. גם החניכות שלהם, שיהיו צעירות מהם בהרבה, כבר נחשפו באחוזים ניכרים להטרדות.

קים הצטרפה ושיתפה בפוסט שלי במקרי הטרדה מינית מילולית שחוותה. זה צורב לי בנשמה, אבל אני מעדיפה לדעת מאשר לעצום עיניים.
היא שיתפה כי אני שיתפתי. כי אין לי במה להתבייש ויש לי את כל הסיבות לחשוש עליה ועל אחיותיה.
גם לה אין במה להתבייש, ואיתה שיתפו חברות נוספות במקרי הטרדה שהן חוות כמעט על בסיס קבוע.

אמהות, הורים,
עד כמה שזה קשה, אם חוויתןם הטרדה מינית שתפו בכך את הילדים שלכןם. כן, מגיל צעיר.
כולנו רוצים להגן עליהם, אבל העלמת מידע וידע זו סכנה ולא הגנה.
תהיו הדוגמה של הנוער, שחייב ללמוד להבחין בין מותר לאסור, שחייב לדעת שיש מי שיקשיב לו ותמיד יאמין לו כשיספר לכןם שנפגע, אפילו מילולית. תהיו שם כדי לספר להןם שזו לא אשמתןם, ולא משנה מה לבשו או שתו. תהיו שם כדי לעזור להם להגדיר את הקווים האדומים של עצמןם.

אולי הןם לא יבינו מיד. אולי אפילו יגידו ׳איזה שטויות, זה קורה לכולן, כולם עושים את זה׳ – זה משום שהם לא יודעות.ים שאפשר לעצור את זה ושאנחנו כאן כדי לעזור בזה.
תהיו רגישים ונחושות כדי שלאט לאט זה יחלחל אליהןם ויעשה שינוי – זה לא סיפור מהרדיו, לא ילדה בלי פנים מהחדשות. זה קרה לי. לאמא שלך. הרבה פעמים. ואני לא רוצה שזה יקרה גם לך. זה סיפור קשה אבל הם יכולים להכיל את זה, ובעיקר להזדהות עם זה.

מוזמנות להמשיך לשתף במקרים בפוסט המקורי בפייסבוק שלי, וכמובן לשלוח אותו למתבגרות והמתבגרים שלכןם. מקסימום יגידו שחפרתם. את כל העדויות ריכזתי בכתבה המצמררת הזאת

#כולה_הטרדה_מינית

תגובות