אל תתנו להן מגבים

המשחק של ניסנקורן בשאיפתו לכבוש את ראשות ההסתדרות עובר דרך דלי הספונג׳ה של רותי נחום, מועמדת לראשות מרחב מטעם שלי יחימוביץ, והוא מריח רע

שאטרסטוק

לא מזמן חברה סיפרה לי שבבית הספר שאלו את הילדים ׳מה תרצו להיות כשתהיו גדולים׳, ואלה, ילדי כיתה א׳, עדיין ראש של ילדים יש להם, אז כשהגיעה הביתה הקטנה שלה ואמא היתה צריכה לעזור לכתוב את התשובה במחברת ענתה הילדה – דוגמנית.
״מה פתאום דוגמנית?״ התרעמה החברה שלי, ״אני לא כותבת את זה, תבחרי משהו אחר.״
״אוקיי, ״ ענתה הקטנה בלי להתבלבל ״אז מנקה״.

אני מנסה לחשוב מה הפואנטה בסיפור הזה. האם העובדה שאנחנו מחשיבים מקצועות מסויימים יותר מאחרים? האם ההתנשאות שלנו על מי שעוסקים במלאכות כפיים? האם הצורך שלנו להכתיב לילדים שלנו את תפיסותינו על טוב ורע? אולי בכלל העובדה שילדות לא רואות מספיק דמויות מופת שישמשו להן דוגמה ויאפשרו להן להרחיב את קשת התשובות לשאלה ״מה תרצי להיות כשתהיי גדולה?״

הנה, תראו, כבר יומיים רץ ברשת הפוסט של שלי יחימוביץ, שבאמת שאני לא מצליחה להבין מי האדם המטונף שעומד מאחוריו.
רותי נחום, מתמודדת לראשות הסתדרות מרחב גליל מערבי מטעם שלי, נתפסה בעדשת מצלמה כשהיא, אבוי לאזניים אשר תיצלנה, מכבדת את רצפות הבניין אשר בו היא מתגוררת. תמונה, שכך לפי מי שפרסם אותה, מעידה לכל הדעות ש״זאת״ לא יכולה להיות ראשת מרחב. כי היא עושה ספונג׳ה.

למי אכפת שהיא גם: ״בת 55, מנהלת חשבונות בכירה ועתירת נסיון במקצועה,  השתחררה מצה”ל בדרגת רס”ר אחרי לא מעט שנות שרות בקבע בתחומי כוח אדם, היא תקציבאית אגף החינוך בעיריית נהריה, והיא חברת ועד העובדים בעירייה. היא פצצת אנרגיה, אמיצת לב, פעילה ולוחמת חברתית, ואת כל זה היא עושה כאמא נהדרת גרושה לחמישה ילדים.״ כפי ששלי מפרטת בפוסט הזועם-בצדק שלה?

לאף אחד לא אכפת, כי אישה, ברגע שאתה מראה אותה עומדת עם מגב זה כל מה שיראה מי שיסתכל עליה – עלובה קשת יום, בת 55, שמנגבת זיעה מהמצח, ועושה ספונג׳ה, ששום דבר מעבר לזה אין לה להציע. ככה קל למחוק ניסיון חיים שלמים של אישה שבציפורניים ובשכל רב ידעה לקיים את עצמה ואת ילדיה, ככה קל להעלים מהציבור את הדמות האמיתית, שאולי היא זו שיכולה להוביל שינוי.

97 שנות הסתדרות ומעולם לא עמדה אישה בראש הארגון הזה. עכשיו, אפשר להתווכח האם הוא בכלל נחוץ או לא, האם לא פשו בו כבר כל כך הרבה שחיתות וסיאוב שעדיף בלעדיו, אבל בין הויכוח הזה לבין העובדה שמחר ילכו אלפי עובדים להצביע ומישהו לא רוצה שידעו שיש בכוחם לשנות – יש מרחב גדול מאוד שצריך לתקן.

מתוך הפייסבוק של שלי יחימוביץ

הילארי אולי לא נבחרה מהרבה סיבות שאינן קשורות להיותה אישה, אבל שלי, היא לוחמת צדק. אין מי שיכול לבוא ולטעון נגדה דבר וחצי דבר שיעיד אחרת.
כן, היא בפוליטיקה, כן היא משחקת את המשחק כשצריך – וטוב שכך, כן היא אישה והיא עושה ספונג׳ה והיא דואגת לעובדות, והיא אינטליגנטית ומדברת בשפה גבוהה, והיא זועמת וקופץ לה הפיוז כשלוקחים חיים של אישה והופכים אותם על פיהם כאילו היתה כלי על לוח המשחק של המתמודדים.

ומנגד יושב לו איזה ניסנקורן מדושן, המפיץ את עושי דברו לכל עבר לאסוף עדויות ״מרשיעות״ נגד מתמודדות ומתמודדים, במקום להסביר למה באמת ראוי שהוא ימשיך לכהן בתפקיד ולהחזיק את הממשלה והמשק בביצים, ומהדק את תקרת הזכוכית מעל ראשיהן של הילדות שלנו, כי חלילה לנו מלהעמיד פעם אחת בקדמת הבמה אישה ראויה בת ימינו, שכאשר ישאלו את הילדים בכיתה מה ירצו להיות כשיהיו גדולים, אפילו הבנים יענו ״כמוה. אנחנו רוצים להיות כמוה.״
הו, לא! רק לא זה חברים, אל תערבבו כוח ומגבים.

תגובות