אונס על הבר ב׳אלנבי 40׳

אני מאשימה את בעלי המועדון, את הקהל, את החברה ואת הציבור כולו. בחברה שבה נשים אינן שוות, הן הופכות לצעצוע ואונס הוא שעשוע

alenby40

עדכון 15.8.16
באמת מזמן לא שמענו על זוועות ממועדון אלנבי 40, אבל  כמו שטענתי  בעבר – תמיד אפשר לסמוך עליו שימשיך לנהוג כמנהגו ושלא יתרחק לזמן רב מדי מהכותרות, ואכן הלילה שוב מתלוננת צעירה בת 18 כי נאנסה בשירותי המועדון.
גבר בן 20 נעצר בחשד לביצוע המעשה. 
המשטרה סגרה את המועדון ל-21 יום. ומה יקרה בתום אותם ימים? מי יגן אז על הצעירים והצעירות שיוצאים לבלות במועדון, שפעם אחר פעם מוכיח כי אינו מקום אשר יודע לשמור על בטחונם ושלומם של הבאים, ובעיקר של הבאות, בשעריו? 

news10 alenby

עדכון 28.1: הערב נודע כי הפרקליטות סגרה את התיק ולא יוגשו כתבי אישום בפרשה. למה? כי המתלוננת לא היתה שיכורה מספיק.
4 חודשים אחרי שהמדינה געשה סביב אחד המקומות שברור שאסור שיתקיימו בארץ שבה שוויון, ביטחון אישי ואחריות חברתית הם ערכים, יש לבעלי אלנבי 40 לגיטימציה לא רק לפתוח מחדש, אלא להמשיך לעשות כשעשו בעבר – מה שעובד בשבילם.
יגידו מה שיגידו, את התיק הזה היתה הפרקליטות צריכה לבנות בכל הכוח, ולא להכנע לנקודות התורפה שלו, מכיוון שבדיוק שם נמדד חוזק החברה שלנו – בנקודות החלשות ביותר שלה. היתה כאן אחריות חברתית למגר את התופעה המכוערת הזו ולהוציא את כולנו חזקים יותר. ובמקום זאת, הנה,  אפשר להוסיף לרשימת האשמים גם את הפרקליטות.

1.10.15
הכתבה ששודרה אתמול בחדשות ערוץ
10, ושהציגה במשך 4 דקות תמונות של גברים אונסים בחורה על הבר ב-׳אלנבי 40  ׳ לא מתחילה אפילו לתאר את גודל הזוועה שהתרחשה שם. במיוחד לא כאשר המינוח שבו בחרו עורכי הכתבה להשתמש הוא ׳קיימו איתה יחסי מין׳.

אני לא יודעת מאיפה להתחיל בכלל. על פי עדויות של מבלים במקום, כבר מתחילת הערב החלה הבחורה שבמרכז הסצנה לשתות, ולא הפסיקה עד שהייתה שיכורה כליל. בשלב מסוים עלתה על הבר והחלה ׳להתערטל׳, מונח מעורטל ומעורפל בעצמו, ואז החלה להזמין את המבלים בבר להצטרף אליה.

עד כאן לא דרמטי. בחורה שיכורה, קצת עפה על עצמה, לא מודעת למעשיה, מזמינה גברים לרקוד איתה על הבר לא נגרם נזק ממשי. אלא שלא ברור כיצד, אבל את ה׳הזמנה׳ הזו פירשו בזה אחר זה גברים מהקהל כאישור לעלות ולבצע בה אונס לעיני כל. באופן שעוד פחות ברור הם זכו לעידוד הקהל, גברים ונשים כאחד.

״איזה תחת מהאגדות. עוד עוד עוד. תן עבודה״ זה לא ציטוט מסרט פורנו גרוע, אלא הקריאות שקראו הנוכחים אל הגבר שעלה על הבר ואנס את הבחורה השיכורה. כן. אנס. הוא וכל האחרים אנסו אותה. בשום שלב, למרות שהיא טוענת אחרת בבוקר שאחרי, הבחורה לא הביעה הסכמה או רצון לקיים יחסי מין קבוצתיים עם גברים, בזה אחר זה, במשך 4-5 שעות, כפי שמעיד אחד המרואיינים.

4-5 שעות! גברים עלו אל הבר, לעיני קהל שלוף מצלמות, משולהב ומעודד ואף אחד לא עצר את זה.

דמיינו מצב שבו היה מדובר בגבר סטרייט במועדון גייז למשל. תארו לכם שהיה מתערטל על הבר ושה׳קהל׳ היה מפרש את שיכרותו כהזמנה לקיים עימו יחסי מין הומוסקסואליים על הבר – בקלות הייתם מכנים זאת אונס, נכון?

נסו לחשוב על מצב שבו הבחורה יהודיה והגברים שעלו ׳לקיים עימה יחסי מין׳ היו ערבים. אני לא מצליחה למצוא דימוי ראוי שיעביר את גודל הזוועה, כולם בלתי נתפסים, אבל אני מנחשת שאילו האונס היה מתרחש ע״י מגזר כזה, הגזענות היתה גוברת על החרמנות, והקהל היה קורא לילד בשמו.

תבינו את האבסורד – אנשי להב״ה יוצאים להציל את בנות ישראל מידי זוגיות עם ערבים, כי חלילה לנו מלהתבולל ולטמא את בנותינו החסודות, אבל כשיהודים אונסים אותן – זה בסדר, ואפילו ראוי לעידוד.

alenby40-2מתוך הכתבה ששודרה בחדשות ערוץ 10

אני מאשימה!
בראש ובראשונה את האנסים. אישה שלא מסוגלת לקבל החלטה בצלילות דעת לא הסכימה ״לקיים יחסי מין״, ולכן על פי כל קריטריון הם אנסו אותה בברוטליות ותוך ניצול מצבה.

את בעלי המקום, הברמנים והמאבטחים שהיו, ראו, המשיכו לספק אלכוהול ולא עצרו את האונס.
אילו היה מדובר במכות זה היה נפסק מיד, אבל זיון? זה בסט סלר, אז אל תפריעו לחוגגים.

בעלי הבר ׳אלנבי 40׳ וכל בעלי התפקידים במקום באותו ערב צריכים להיעצר ולהישפט על שותפות באונס הבחורה. רישיונם צריך להישלל לאלתר והם ראויים להצטרף לרשימת עברייני המין, כך שבכל פעם שיבקשו להוציא תעודת יושר ההערה הזו תישאר ברשומותיהם ככתם לעד.

את ׳הקהל׳ שכולו כאחד, אישה ואיש, היו שותפים לאווירה שאיפשרה את הזוועה הזו.
המשטרה צריכה לרדוף אותם. את כל מצלמי הסרטונים ומפיציהם בוואטסאפ ובשאר הרשתות, לאתר את המקורות, ודרכם את מי שהיו לצידם ולא התקשרו למשטרה באופן בהול – ולהאשימם בהפקרת פצוע.

את התרבות שלנו. התרבות והחברה שלנו אשמות. הלך הרוח שבו מתאפשרת סיטואציה כל כך אלימה, איומה ומחפירה הוא כזה שבו נשים מותרות. הן עדיין צעצוע ושעשוע. ומשום שכך אין הקהל מבחין בין מותר לאסור. ואסור! אסור לאיש לגעת באישה, ובוודאי שלא לחדור לגופה, ללא הסכמתה. היא לא צריכה לומר ׳לא׳ ממש, החוק קובע שדי באי הסכמה, ומובן לכל בר דעת שהסכמה לא הייתה יכולה להינתן במצבה.

רגע לפני שאני חותמת את כל האשמותיי, מתפרסם כי המשטרה הצליחה סוףסוף לשים את ידה על ולדימיר צרנישוב, סוחר נשים שנהג להתעלל בנשים שהוחזקו ועבדו בבתי הזונות שניהל אחיו, ואף לאנוס אותן.

למשטרה יש עבודה מרובה, אבל לנו, החברה, הציבור השפוי, יש עבודה לא פחותה, אנחנו צריכים להחזיר לעצמנו את הסטנדרטים ולהשמיע קול רם שמוקיע את כל האירועים הללו. צ׳רנישובים יש בודדים. איומים ונוראים, אבל בודדים. אנחנו צריכים להיות מוטרדים מ׳קהלים׳ שכאלה, שנותנים ידם ומצלמתם לאונס, באמצע תל אביב, באמצע החיים, על הבר.

מצ״ב פנייתה של ח״כ רויטל סויד אל ניצב בנצי סאו והעתק לשר בטחון פנים, חבר הכסת גלעד ארדן, בדבר האירוע המדובר בפוסט זה:
״יש לחקור כל מי שהפיץ הסרטון המזעזע של הבחורה השיכורה מקיימת יחסי מין עם מספר גברים. זוהי עבירה פלילית למפיצים ושיימינג לבחורה ולנו כחברה״.

דברים אלו אמרה ח״כ רויטל סויד אשר פנתה למפקד מרחב תל אביב ולשר ארדן בעקבות פרסום בערוץ 10 על בחורה שיכורה כלוט שקיימה יחסי מין עם מספר גברים במועדון אלנבי 40. ״הפרשייה מטלטלת בכל מובן. באי מועדון שאף אחד מהם לא חשב לשניה להפסיק קיום יחסי המין כאשר ברור שהנערה היתה מחוקה משתיית אלכוהול. הבחורים – שניצלו מצב שכרות והעדר יכולת לתת הסכמה מלאה ואמיתית לקיים יחסי המין הם אנסים.
מפיצי הסרטונים-  שהריצו ברשת הסרטון עד שהגיע לאתרי פורנו ובכך ביצעו עבירה פלילית, שיימינג ונזק נפשי בלתי הפיך לבחורה.
בעלי המועדון שלא מנעו הפשע מלהתבצע. העדר מפכ״ל למשטרה, אסור שימנע מיצוי החקירה עד תום״.

תגובות