אוגדות השיימינג של הנשים הנבגדות

התכנית ״המתחזים״ עם חיים אתגר, שהציגה את תופעת הגברים הנשואים המתחזים ברשת לפנויים, לא עושה חסד עם נשים, אבל הן בהחלט עושות זאת עבור עצמן

neveragain1

בואו נשים מיד את הדברים על השולחן,  שלא נתבלבל בין לעיקר לטפל – בגידות הן לא הנושא כאן. גם לא דת, קדושת הנישואין או שלמות המשפחה. אין לי שום כוונה לתפקד על תקן מחלק מוסר. הנושא הוא ניצול והונאה.

בפרק ששודר השבוע בתכנית ״המתחזים״ הציג חיים אתגר תופעה שהולכת והופכת נפוצה  – גברים נשואים ש״משווקים״ עצמם ברשתות החברתיות ואתרי היכרויות כפנויים, ומפילים ברשת נשים שמחפשות זוגיות נורמטיבית.

שוק הפנויים פנויות של המילניום השלישי הוא בדיוק כשמו – שוק. היכולת של בני אדם להתחבר ולתקשר בו על בסיס אישי וזוגי הולכת ופוחתת ככל שהטכנולוגיה הופכת למקום המפגש העיקרי, הציניות הולכת וגוברת ולצד זאת גם התופעה הבזויה הזו – הולכת שולל, ניצול נשים, הובלה ליחסים אינטימיים תוך התחזות והונאה – שמתגלה ככלי לגיטימי בידי גברים להשגת תשומת לב, מין, יחס וריגוש.

התופעה כל כך נרחבת, שחברת הכנסת רויטל סוויד אף מבקשת להעביר הצעת חוק לפיה גבר המתחזה לפנוי כדי לפתות אישה לקשר יישא בדין ככל מתחזה. ויש בכך היגיון רב.

בחיפוש קצרצר ברשת אני מעלה בחכתי את לשון החוק ״התחזות של אדם לאדם אחר בכוונה להונות… דינה מאסר ל-3 שנים״,  פירוש החוק הוא שאם מישהו מתחזה למי שאינו או מסתיר את מי שהינו, כדי לקבל דבר שבלי ההתחזות לא היה מקבל – הרי שהוא עובר עבירה פלילית. ומהי התחזות לגבר פנוי אם לא הדבר הזה בדיוק? אם שואלים את הנשים האלה, הרי שהן לא הסכימו לקיים יחסים עם גבר נשוי. אם שואלים אותי, לגרום להן לעשות זאת, ללא ידיעתן, זה גרוע כמעט כמו לשים להן במשקה סם אונס.

neveragain2

אבל עם כל הכבוד לח״כית סוויד והחוק, מכיוון שגלגלי השיניים של מערכת הצדק לא מזדרזים במיוחד כשנשים על הפרק, גולת הכותרת בתכנית מבחינתי היא דווקא קבוצות הפייסבוק שהקימו נשים נפגעות התופעה כדי לחשוף את הגברים האלה לעין כל, ומזהירות מבעוד מועד נשים אחרות מכניסה לקשר איתם.

אחד הדברים שמאפשרים הונאת נשים ותופעות חמורות ממנה בתחום של פגיעה בנשים בכלל ופגיעה מינית בפרט, היא העובדה שגברים פועלים כבר עשרות שנים בחסות הנורמות השוביניסטיות, בחברה מיליטריסטית, בצל הקוד ׳כולם ידעו ושתקו׳, כי הרי לא מפקירים אח לנשק וכי כולם אכלו מאותו מסטינג, חוץ מנשים. אבל סופסוף נשים מקימות את צבא ההגנה לנשות ישראל ואומרות – די, כולנו יודעות,  ונשים לא שותקות יותר. דינם של גברים כאלה ייגזר באוגדות השיימינג, והדין הוא אחד – להיחשף במערומיהם ללא רחם.

האם שיימינג זה טוב? בדרך כלל לא, אבל במקרים האלה מדובר בלא פחות מצדק פואטי  – שיקרת והונית ברשת, באותה הרשת תיפול בעצמך. ועכשיו קדימה והלאה – אותו הדבר עם אנסים וגברים אלימים כלפי נשים. אם אנחנו לא נדאג לעצמנו, אף אחד לא ידאג לנו. יו גו גירלז!

shamingladies

לצפיה בכתבת פרומו לתכנית

*כל התמונות בפוסט הינן צילומי מסך מתוך התכנית המלאה ששודרה בקשת

תגובות